W niniejszym artykule sprawdzamy jakie są plusy i minusy konkursów internetowych. Przyjrzymy się temu zagadnieniu zarówno z perspektywy uczestnika jak i z perspektywy organizatora.
Jakie są plusy i minusy z perspektywy uczestnika?
Przede wszystkim obecnie chętni na wzięcie udziału w konkursach mają duży wybór. Wystarczy wejść na stronę e-Konkursy.info i szybko można zauważyć, że ilość akcji promocyjnych oraz konkursów różnego typu całkiem spora i regularnie pojawiają się nowe zabawy tego typu. Jest to zatem pewien sposób na pozyskanie ciekawych gadżetów i nagród. Ponadto, udział w konkursach to także sposób na dostarczenie sobie rozrywki i niebanalny sposób na spędzanie czasu wolnego.
Z drugiej strony trzeba liczyć się z tym, że można trafić na nie do końca uczciwe e-konkursy. Niektóre konkursy mogą być organizowane przez wątpliwe podmioty. Regulamin i sposób przyznawania nagród może czasami wydawać się niejasny. Dlatego żeby tego uniknąć warto umiejętnie selekcjonować konkursy, w których bierze się udział.
Na pewno minusem z perspektywy uczestnika może być fakt, że popularne i rzetelnie przeprowadzane konkursy często przyciągają uwagę dużej ilości uczestników przez co szanse na wygrane czasami mogą być minimalne. Innymi słowy mogą być nieadekwatne do czasu jaki trzeba poświęcić na wzięcie udziału w takim konkursie.
Jakie są plusy i minusy z perspektywy organizatora?
Z perspektywy organizatora tworzenie konkursu to przede wszystkim niebanalny sposób na organizację akcji promocyjnej. Ponadto, umiejętnie przeprowadzone konkursy mogą pozytywnie wpływać na wizerunek marki.
Trzeba jednak wiedzieć, że organizacja konkursu w sposób profesjonalny wymaga pewnych nakładów czasowych i inwestycyjnych. Podstawą jest przygotowanie odpowiedniego regulaminu oraz jasne ustalenie sposobu przyznawania nagród. Jest to oczywiście również pewna inwestycja, ponieważ trzeba zabezpieczyć środki na zakup nagród i upominków dla wygranych.
Organizatorzy muszą zmierzyć się z wysoką konkurencją. Konkursy muszą być atrakcyjne, oryginalne i dostosowane do oczekiwań, aby przyciągnąć uwagę i utrzymać zainteresowanie.